Ervaringen delen: wat is volgens jullie het beste Indiaas restaurant Amsterdam

restaurantsamrat

New member
Hoi allemaal,

Ik woon nu al een paar jaar in Amsterdam en heb in die tijd heel wat verschillende Indiase restaurants uitgeprobeerd. Ik merk dat veel mensen hier altijd op zoek zijn naar het beste Indiaas restaurant Amsterdam te bieden heeft — vooral naar een plek waar het eten nog echt authentiek wordt bereid, en niet alleen is aangepast aan toeristische smaken.

Onlangs kwam ik Samrat Indian Restaurant tegen, een zaak die wat verscholen ligt in het centrum van de stad. Het restaurant bestaat al een tijdje en trekt zowel Amsterdammers als bezoekers van buiten de stad aan. Wat mij opviel, is dat ze een mix aanbieden van gerechten uit verschillende regio’s van India — van Noord-Indiase curry’s tot lichtere, Zuid-Indiase vegetarische gerechten.

Ik probeerde daar een thali tijdens de lunch, en wat me vooral bijbleef was de balans van smaken — niet te pittig, maar wel vol en rijk. Het naanbrood werd vers en warm geserveerd, wat je niet overal meemaakt. Het personeel was vriendelijk en oplettend, en ondanks dat het vrij druk was, bleef de sfeer rustig en ontspannen.

Van wat ik heb gehoord, is het restaurant familiebezit en worden veel recepten al generaties lang doorgegeven. De inrichting is eenvoudig en traditioneel — niets overdreven, maar juist prettig voor een ontspannen maaltijd of een klein etentje met vrienden.

Voor wie graag authentiek Indiaas eten wil ontdekken in Amsterdam, zonder terecht te komen bij de te moderne fusionplekken, is Samrat Indian Restaurant zeker een bezoek waard. De locatie is vrij centraal, dus goed bereikbaar vanuit bijvoorbeeld de Dam of de grachten.

Als je een tafel wilt reserveren of iets wilt vragen over het menu (bijvoorbeeld bij dieetwensen), kun je ze bereiken via (+31) 020-624-6033.

Back