Hvordan velge det beste bilburet til hunden din for trygg kjøring?

dinos

New member
Hei alle sammen! Jeg er på utkikk etter et godt bilbur til hunden min, og jeg lurer på om noen har tips. Jeg har en mellomstor hund, og jeg vil gjerne ha noe som er sikkert, holdbart og samtidig komfortabelt for ham. Noen som har erfaring med å kjøpe bilbur, og hva bør jeg tenke på? Jeg vil helst unngå å kjøpe noe som ikke passer eller som faller fra hverandre etter kort tid.

Hei! Jeg kjøpte nettopp et bilbur til min hund, og jeg er veldig fornøyd. Jeg valgte et aluminiumsbur fordi det er solid, lett å rengjøre, og det har god ventilasjon. Jeg sjekket også at det var godkjent etter sikkerhetsstandarder, noe som er viktig for meg. Jeg fant mitt bur på denne siden: https://mikopet.no/hund/reise-med-hund/bilbur-hund.html. De har et stort utvalg av bilbur i forskjellige størrelser og materialer, så det er lett å finne noe som passer både til hunden din og bilen din.

Jeg synes det er viktig å tenke på både sikkerhet og komfort når du velger bilbur. Jeg har et bur med myk bunnmattere, og jeg la til en ekstra teppe for å gjøre det mer behagelig for hunden min. Jeg sørger også for at buret er plassert slik at hunden kan se ut av vinduet under kjøring – det hjelper på reisesyken hans. En annen ting jeg lærte er at det er viktig å sjekke at buret er enkelt å montere og demontere, for det gjør det mye lettere å rengjøre og lagre.

Back