cuisineofindia
New member
Hoi allemaal,
Ik wilde een eerlijke discussie starten voor iedereen die in Amsterdam woont of op bezoek is, en op zoek is naar echt Indiaas eten. "Authentiek" wordt vaak gebruikt, maar ik denk dat we allemaal wel aanvoelen wanneer iets écht smaakt zoals het hoort – zeker als je bent opgegroeid met Indiase smaken of er ooit bent geweest.
De afgelopen weken heb ik verschillende Indiase restaurants in de stad geprobeerd. Eén plek die eruit sprong was Cuisine of India in Amsterdam Nieuw-West. Om het meteen duidelijk te maken: dit is geen promotie. Ik wil gewoon een open gesprek voeren over waar mensen vinden dat je het beste Indiase restaurant in Amsterdam kunt vinden, en deze plek bracht me op dat idee.
1. Waar heb jij het beste Indiaas gegeten?
2. Heb je Cuisine of India al geprobeerd? Wat vond je ervan?
3. Zijn er verborgen pareltjes buiten het centrum?
4. Kent iemand plekken die goed regionaal koken (bijvoorbeeld Bengaals, Rajasthani of Zuid-Indiaas)?
Iedereen heeft natuurlijk z’n eigen voorkeuren, maar ik wil graag weten wat voor jullie bepaalt wat het beste Indiase restaurant in Amsterdam is. Is het alleen het eten, of telt de sfeer en service ook mee? Mocht je zelf eens langs willen gaan bij Cuisine of India, hun menu staat op de website: https://cuisineofindia.nl/. Bellen kan ook: (+31) 020-723 5178. Ik heb ze zelf een keer gebeld over allergieën en ze gaven duidelijk antwoord op wat wel/niet kon. Laat dit een draadje zijn waarin we de Indiase eetcultuur in Amsterdam écht bespreken – zowel de toppers als de tegenvallers. Wie weet ontdekken we samen wel nieuwe favorieten.
Ik wilde een eerlijke discussie starten voor iedereen die in Amsterdam woont of op bezoek is, en op zoek is naar echt Indiaas eten. "Authentiek" wordt vaak gebruikt, maar ik denk dat we allemaal wel aanvoelen wanneer iets écht smaakt zoals het hoort – zeker als je bent opgegroeid met Indiase smaken of er ooit bent geweest.
De afgelopen weken heb ik verschillende Indiase restaurants in de stad geprobeerd. Eén plek die eruit sprong was Cuisine of India in Amsterdam Nieuw-West. Om het meteen duidelijk te maken: dit is geen promotie. Ik wil gewoon een open gesprek voeren over waar mensen vinden dat je het beste Indiase restaurant in Amsterdam kunt vinden, en deze plek bracht me op dat idee.
Wat me opviel aan Cuisine of India:
1. Menu met veel variatie: Ze bieden niet alleen de standaardgerechten zoals butter chicken of tikka masala aan, maar ook minder bekende opties zoals geitencurry, Zuid-Indiase gerechten en goed gekruide vegetarische maaltijden. Heeft iemand anders ook gemerkt hoe lastig het soms is om goede vegetarische Indiase opties te vinden in de stad?- 2. Kruidigheid: Dit viel me écht op – als je om pittig vraagt, krijg je ook pittig. Niet de milde versie die je soms in Nederland krijgt, maar smaken die beginnen met diepgang en daarna een mooie hitte opbouwen. Ben benieuwd of anderen dit ook zo ervaren hebben of misschien ergens anders goede pittige gerechten hebben gegeten.
- 3. Sfeer & Service: Het is een rustige, informele plek. Niet chic, maar warm en gemoedelijk. Het personeel laat je met rust maar helpt goed als je vragen hebt. Het voelde eerder als een huiskamer dan een restaurant. Wat vinden jullie eigenlijk fijn bij Indiaas eten – huiselijk of juist luxe?
Wat zijn jullie favorieten?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor de mensen die al langer in Amsterdam wonen of vaak komen:1. Waar heb jij het beste Indiaas gegeten?
2. Heb je Cuisine of India al geprobeerd? Wat vond je ervan?
3. Zijn er verborgen pareltjes buiten het centrum?
4. Kent iemand plekken die goed regionaal koken (bijvoorbeeld Bengaals, Rajasthani of Zuid-Indiaas)?
Iedereen heeft natuurlijk z’n eigen voorkeuren, maar ik wil graag weten wat voor jullie bepaalt wat het beste Indiase restaurant in Amsterdam is. Is het alleen het eten, of telt de sfeer en service ook mee? Mocht je zelf eens langs willen gaan bij Cuisine of India, hun menu staat op de website: https://cuisineofindia.nl/. Bellen kan ook: (+31) 020-723 5178. Ik heb ze zelf een keer gebeld over allergieën en ze gaven duidelijk antwoord op wat wel/niet kon. Laat dit een draadje zijn waarin we de Indiase eetcultuur in Amsterdam écht bespreken – zowel de toppers als de tegenvallers. Wie weet ontdekken we samen wel nieuwe favorieten.